Hotărârea nr. 3 din 2021

privind modificarea Hotărârii nr. 170/2020 a Consiliului local cu privire la instituirea unor facilități fiscale și aprobarea procedurii de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020 inclusiv, datorate bugetului local al municipiului Alba Iulia

ROMÂNIA
JUDEȚUL ALBA
MUNICIPIUL ALBA IULIA
CONSILIUL LOCAL

 

HOTĂRÂREA NR. 3

privind modificarea Hotărârii nr. 170/2020 a Consiliului local cu privire la instituirea unor facilități fiscale și aprobarea procedurii de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020 inclusiv, datorate bugetului local al municipiului Alba Iulia

 

Consiliul local al municipiului Alba Iulia întrunit în ședință ordinară publică la data de 29 ianuarie 2021;

Luând în dezbatere proiectul de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 170/2020 a Consiliului local cu privire la instituirea unor facilități fiscale și aprobarea procedurii de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020 inclusiv, datorate bugetului local al municipiului Alba Iulia inițiat de primarul municipiului Alba Iulia;

Având în vedere referatul de aprobare nr. 6231/21.01.2021 al Primarului municipiului Alba Iulia, raportul de specialitate nr. 6526/21.01.2021 al Direcției venituri din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia și avizul favorabil al Comisiei Consiliului local de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanţe, servicii publice şi comerț;

Văzând prevederile Hotărârii nr. 170/2020 a Consiliului local cu privire la instituirea unor facilități fiscale și aprobarea procedurii de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020 inclusiv, datorate bugetului local al municipiului Alba Iulia;

Având în vedere prevederile OUG nr. 226/2020 privind unele măsuri fiscal – bugetare și pentru mooficarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene;

Văzând prevederile Capitolului II din OUG nr. 69/2020 privind modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale;

Luând în considerare situația excepțională creată prin instituirea stării de urgență și a stării de alertă pe teritoriul României;

Ținând cont de faptul că obligaţiile accesorii îngreunează conformarea la plată a obligaţiilor bugetare, în contextul actual al dificultăţilor financiare cu care se confruntă contribuabilii afectaţi direct sau indirect de criza SARS-CoV-2;

Luând în considerare necesitatea prevenirii acumulării de către contribuabili a noi datorii la bugetul local care ar putea conduce la declanşarea procedurilor de insolvenţă, necesitatea acordării unor şanse de redresare economică, în special contribuabililor cu afaceri viabile care au fost afectate de criza SARS-CoV-2, şi evitarea deschiderii procedurilor de insolvenţă care din perspectiva recuperării creanţelor bugetare sunt ineficiente;

Având în vedere prevederile Hotărârii nr. 341/2020 a Consiliului local privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale, alte taxe, taxe speciale și amenzile aplicabile în anul 2021;

Văzând prevederile art. XVII din OUG nr. 69/2020 privind modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale;

Având în vedere prevederile art. 7(13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică;

În temeiul prevederilor art. 87 (3), art. 129 (2) lit. ”b”, art. 129 (4) lit. ”c”, art. 139 (3) lit. ”c” și art. 196 (1) lit. ”a” din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

 

HOTĂRĂȘTE:

 

Art.I Hotărârea nr. 170/2020 a Consiliului local privind instituirea unor facilitrăți fiscale și aprobarea procedurii de anulare a accesoriilor, aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020 inclusiv, datorate bugetului local al municipiului Alba Iulia se modifică și se completează după cum urmează:

”1. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 2 Se aprobă procedura de anulare a accesorilor aferente obligaților bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, datorate bugetului local al municipiului Alba Iulia, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre și se aplică de la data adoptării prezentei până la data de 31.03.2021 inclusiv (data limită de depunere a cererii sub sancțiunea decăderii).”

Art.II Procedura de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor principale restante la data de 31.03.2020 inclusiv, datorate bugetului local al Municipiului Alba Iulia (Anexă la Hotărârea nr. 170/2020 a Consiliului local) se modifică și se completează după cum urmează:

”1. La articolul 1 alineatul (4), litera a) va avea următorul cuprins:

„a) obligaţii bugetare pentru care s-a împlinit scadenţa sau termenul de plată până la data de 31 martie 2020 inclusiv, precum şi obligaţiile fiscale principale scadente în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, cu modificările ulterioare, şi data de 31 martie 2020 inclusiv. Sunt considerate obligaţii bugetare principale restante şi obligaţiile bugetare principale datorate de debitorul aflat în insolvenţă pentru care s-a împlinit scadenţa până la data de 31 martie 2020 inclusiv, independent de existenţa unui tabel de creanţe sau a unui program de plată a creanţelor;".

2. La articolul 1, alineatul (6) va avea următorul cuprins:

„(6) Sunt considerate restante la data de 31 martie 2020 inclusiv şi obligaţiile de plată care, la această dată, se află în oricare dintre situaţiile prevăzute la alin. (5), iar ulterior acestei date, dar nu mai târziu de data de 31 martie 2021 inclusiv, înlesnirea la plată îşi pierde valabilitatea sau, după caz, încetează suspendarea executării actului administrativ fiscal.”

3. La articolul 3 alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„(1) Prezenta procedură se aplică de la data aprobării prin hotărâre adoptată de Consiliul local al municipiului Alba Iulia până la data de 31.03.2021 inclusiv (data limită de depunere a cererii sub sancțiunea decăderii).

4. La articolul 3 alineatul (2), litera d) va avea următorul cuprins:

„d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzător a condiţiilor prevăzute la lit. a) - c), în perioada 14 mai 2020 - 15 decembrie 2020, inclusiv, sau în perioada 1 ianuarie 2021 - 31 martie 2021, inclusiv, sub sancţiunea decăderii.”

5. La articolul 4 alineatul (5), litera c) va avea următorul cuprins:

„c) obligaţiile accesorii amânate la plată potrivit lit. a) nu se sting până la data soluţionării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 31 martie 2021 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.”

6. La articolul 4 alineatul (7), litera b) va avea următorul cuprins:

„b) la data de 31 martie 2021 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.”

7. La articolul 4 alineatul (9) va avea următorul cuprins:

„(9) Prin derogare de la prevederile art. 236 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în perioada 14 mai 2020 - 15 decembrie 2020 inclusiv, precum şi în perioada 1 ianuarie 2021 - 31 martie 2021 inclusiv, debitorii care au notificat organul fiscal şi au dispuse măsuri de executare silită prin poprire la data de 14 mai 2020, de către organul de executare fiscală, asupra disponibilităţilor băneşti pot efectua plata sumelor înscrise în adresele de înfiinţare a popririi din sumele indisponibilizate, altele decât cele reprezentând obligaţii de plată care fac obiectul amânării la plată în vederea anulării potrivit alin. (5) lit. a).”

8. La articolul 4 alineatul (10) va avea următorul cuprins:

„(10) Prevederile alin. (9) sunt aplicabile şi pentru măsurile de executare silită prin poprire dispuse, potrivit legii, între data de 14 mai 2020 şi data de 31 martie 2021 inclusiv.”

9. La articolul 4 alineatul (14) va avea următorul cuprins:

„(14) Debitorii care la data de 14 mai 2020 beneficiază de eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cei care obţin eşalonarea în perioada cuprinsă între data de 14 mai 2020 şi data de 31 martie 2021 inclusiv pot beneficia de anularea dobânzilor, penalităţilor şi tuturor accesoriilor în condiţiile alin, (3) – (6).”

10. La articolul 4 după alineatul (14) si introduce un nou alineat, alineatul (141) cu următorul cuprins:

„(141) Debitorii care la data de 14 mai 2020 beneficiază de eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cei care obţin eşalonarea în perioada cuprinsă între data de 14 mai 2020 şi data de 31 martie 2021 inclusiv, pot beneficia, în baza cererii de anulare a dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor, depuse în perioada 14 mai 2020 şi 15 decembrie 2020 sau în perioada 1 ianuarie 2021 şi 31 martie 2021 inclusiv, de anularea dobânzilor, penalităţilor şi tuturor accesoriilor, dacă eşalonarea la plată se finalizează până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. În acest caz, accesoriile incluse în ratele de eşalonare cu termene de plată după data de 14 mai 2020 achitate odată cu plata ratei de eşalonare se restituie potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. În situaţia în care eşalonarea la plată aflată în derulare cuprinde numai obligaţii de plată accesorii, debitorii pot beneficia de anularea accesoriilor rămase de plată din înlesnirea la plată acordată, fără a le mai achita, urmând ca, în baza cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal să emită decizia de anulare a accesoriilor, precum şi decizia de finalizare a eşalonării la plată.”

Art.III Prezenta hotărâre poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Art.IV Direcția venituri din cadrul aparatului de specialitate va aduce la îndeplinire sarcinile ce decurg din prezenta hotărâre.

Art.V Hotărârea se comunică:

  • Primarului municipiului Alba Iulia;

  • Instituției Prefectului – Județul Alba

  • Direcției venituri

  • Direcției cheltuieli

  • Serviciului public „Administrarea Patrimoniului Local”

  • Presei

 

 

 

Alba Iulia, 29 ianuarie 2021

 

 

 

Președintele ședinței,                                                              Contrasemnează,
       Consilier                                                                       Secretar general
Sandu Cornel Stelian                                                                 Jeler Marcel    

 

 

 

Prezenta a fost adoptata cu număr de 17 voturi favorabile valabil exprimate.

P.M. 3ex