Hotărârea nr. 402 din 2021

privind participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului „RISE - cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația publică locală!“, cod SIPOCA/MySMIS nr. 1130/152084, proiect finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, Axa prioritară 2: Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Obiectivul Specific 2.2: Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice

ROMÂNIA
JUDEŢUL ALBA
MUNICIPIUL ALBA IULIA
CONSILIUL LOCAL

 

HOTĂRÂREA NR. 402

privind participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului „RISE - cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația publică locală!“, cod SIPOCA/MySMIS nr. 1130/152084, proiect finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, Axa prioritară 2: Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Obiectivul Specific 2.2: Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice

 

Consiliul local al Municipiului Alba Iulia întrunit în ședință ordinară publică la data de 27 octombrie 2021;

Luând în dezbatere proiectul de hotărâre privind participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului „RISE - cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația publică locală!“, cod SIPOCA/MySMIS nr. 1130/152084, proiect finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, Axa prioritară 2: Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Obiectivul Specific 2.2: Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice inițiat de primarul municipiului Alba Iulia și înregistrat cu numărul 464/26.10.2021;

Având în vedere referatul de aprobare nr. 122976/22.10.2021 al Primarului municipiului Alba Iulia, raportul de specialitate nr. 124004/26.10.2021 al Compartimentului relații internaționale relații cu mediul de afaceri și sociatatea civilă parteneriate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia și avizele favorabile ale Comisiei Consiliului local de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanţe, servicii publice şi comerţ și ale Comisiei Consiliului local pentru administraţie publică locală, juridică şi disciplină, relaţii cu publicul, probleme ale minorităţilor, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti;

Văzând Scrisoarea de aprobare a proiectului înregistrată cu numărul 122358/21.10.2021;

Având în vedere Programul Operaţional Capacitate Administrativă CCI 2014RO05SFOP001, v. 4.0;

Văzând Cererea de proiecte POCA/924/2/2 (CP15/2021 pentru regiunile mai puțin dezvoltate), precum și anexele sale;

Având în vedere Cererea de finanțare pentru proiectul „RISE - cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația publică locală!“, cod SIPOCA/MySMIS nr. 1130/152084, depus spre finanțare de către Municipiul Alba Iulia în 30 iunie 2021 în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, Cererea de proiecte POCA/924/2/2 (CP15/2021 pentru regiunile mai puțin dezvoltate) Sprijinirea măsurilor referitoare la prevenirea corupției la nivelul autorităților și instituțiilor publice locale, cu modificările și completările ulterioare;

Văzând prevederile HG nr. 399 din 27 mai 2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020;

Având în vedere prevederile OUG nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, cu modificări și completări ulterioare;

Văzând prevederile HG nr. 93/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 – 2020, cu modificări și completări ulterioare

Văzând Regulamentul (UE) nr. 1303/2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului; Regulamentul delegat (UE) nr. 480/2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1303/2013; Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 821/2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1303/2013 în ceea ce privește modalitățile detaliate de transfer și de gestionare a contribuțiilor programelor, raportarea cu privire la instrumentele financiare, caracteristicile tehnice ale măsurilor de informare și de comunicare pentru operațiuni, precum și sistemul pentru înregistrarea și stocarea datelor; Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1011/2014 de stabilire a normelor detaliate de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1303/2013 cu privire la modelele de prezentare a anumitor informații către Comisie și normele detaliate referitoare la schimbul de informații între beneficiari și autoritățile de management, autoritățile de certificare, autoritățile de audit și organismele intermediare;

Văzând Regulamentul (UE) nr. 1304/2013 privind Fondul Social European și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1081/2006 al Consiliului;

Văzând Acordul de Parteneriat 2014-2020;

Având în vedere prevederile art. 20 (1) lit. „a”, lit.„h”, lit. „i” și art. 24 (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul prevederilor art. 129 (2) lit. „e” coroborat cu art. 129 (9) lit. „a”, ale art. 139 (3) lit. ”d”, ale art. 196 (1) lit. „a” din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

 

HOTĂRĂȘTE:

 

Art.1 Se aprobă participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului „RISE - cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația publică locală!“, cod SIPOCA/MySMIS nr. 1130/152084, şi a cheltuielilor aferente acestuia, cât şi asigurarea fondurilor necesare implementării proiectului anterior menţionat în contextul aplicării principiului rambursării.

Art.2 Se aprobă implementarea proiectului „RISE - cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația publică locală!“ de către Municipiul Alba Iulia în calitate de lider, alături de partenerul Direcția Generală Anticorupție.

Art.3 Se aprobă înființarea Unităţii de Management Proiectului „RISE - cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația publică locală!“, începând cu prima zi de implementare, în conformitate cu prevederile contractului de finanţare și anexele acestuia, pe durata cuprinsă între implementarea proiectului și depunerea raportului final.

Art.4 Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare şi Statul de funcţii al Unităţii de Management a Proiectului, conform anexelor 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.5 Se aprobă Acordul de parteneriat, conform anexei 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.6 Aprobă valoarea totală a bugetului alocat Municipiului Alba Iulia prin proiectul ”RISE – cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația publică locală!”, respectiv 334.622,01 lei din care valoara eligibilă nerambursabilă atrasă 327.929,57 lei și cofinanțarea eligibilă a Bebeficiarului de 6.692,44 lei.

Art.7 Municipiul Alba Iulia se angajează să asigure contribuția proprie, respectiv suma de 6.692,44 lei, reprezentând 2% din valoarea totală eligibilă a proiectului.

Art.8 Municipiul Alba Iulia se angajează să finanţeze din bugetul local toate costurile neeligibile și conexe ale proiectului pe durata de implementare a activităţilor proiectului.

Art.9 Municipiul Alba Iulia se angajează să nu desfăşoare activităţi economice în scopul obţinerii de venituri din utilizarea bugetul proiectului şi a activităţilor acestuia, în afara activităţilor pentru care a fost finanţat proiectul, prin acordarea dreptului de utilizare a acestuia către terţe părţi, în condiţiile legii.

Art.10 Municipiul Alba Iulia se obligă să respecte, pe durata implementării proiectului, prevederile legislaţiei comunitare şi naţionale în domeniul egalităţii de şanse, protecţiei mediului, eficienţei energetice, achiziţiilor publice, informare, publicitate.

Art.11 Se mandatează Primarul municipiului Alba Iulia să reprezinte Primăria municipiului Alba Iulia în calitate de lider în cadrul proiectului „RISE - cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația publică locală!“, în relaţia cu partenerul proiectului şi să semneze toate actele ce derivă din procesul de precontractare, contractare, implementare şi raportare în cadrul proiectului.

Art.12 Se mandatează Primarul municipiului Alba Iulia să delege responsabilităţi şi să monitorizeze implementarea proiectului „RISE - cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația publică locală!“ prin Dispoziţii/ Note Interne/ Rapoarte/ Planuri de implementare/ Referate/ alte documente specifice, în conformitate cu modul de organizare şi funcţionare specific administraţiei publice locale, cu dispoziţiile legale aplicabile Contractului de finanţare, bugetelor subsecvente şi procedurilor tehnice şi financiare de implementare stabilite de autoritatea finanţatoare.

Art.13 Se angajează Direcția cheltuieli și Compartimentul relații internaționale, relații cu mediul de afaceri și societatea civilă, parteneriate din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, pentru a duce la îndeplinire sarcinile din prezenta hotărâre.

Art.14 Prezenta hotărâre poate fi atacată în condițiile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 15 Hotărârea se va comunica către:

  • Primarul municipiului Alba Iulia

  • Instituţia Prefectului - Judeţul Alba

  • Direcţia cheltuieli

  • Compartimentul relații internaționale, relații cu mediul de afaceri și societatea civilă, parteneriate

  • Biroul resurse umane

 

 

 

 

Alba Iulia, 27 octombrie 2021

 

 

 

 

Președintele ședinței,                                                                       Contrasemnează,
         Consilier                                                                               Secretar general
Vârtei Sergiu Nicolae                                                                        Jeler Marcel   

 

 

 

 

Prezenta a fost adoptata cu număr de 20 voturi favorabile valabil exprimate, care reprezintă 95,23 % din numărul consilierilor în funcție.

P.M.3ex